Klantenservice

AFMONTAGE FIETS

Wanneer u bij Giga-Bikes een fiets bestelt kunt u aangeven of u de fiets zelf wilt afmonteren of dat u wilt dat Giga-Bikes dit voor u doet.

 

Het rijklaar maken en afmonteren van de fiets wil zeggen dat wij:

  • Alle bouten en moeren natrekken;
  • Alle draaiende delen smeren;
  • De trapas afstellen;
  • De ketting spannen;
  • De remmen afstellen;
  • De versnellingen afstellen;
  • De spaken controleren;
  • De pedalen, het stuur en het zadel monteren en afstellen;
  • Bij elektrische fietsen de accu's volledig opladen.

 

Laat u de fiets afleveren bij Giga-Bikes in Tilburg, Jumbo Boschdijk in Eindhoven of Jumbo Dick van Gerwen in Hapert, dan monteren wij de pedalen, het stuur en het zadel op de fiets. Laat u de fiets thuis afleveren, dan worden de pedalen en het stuur niet op de fiets gemonteerd in verband met de afmetingen van de doos. In onze handleiding leest u hoe u deze zelf kunt monteren na afleveren. 


U kunt eenvoudig in uw winkelmandje achter elke bestelde fiets aangeven of deze afgemonteerd dient te worden door onze monteur door bij "AFMONTAGE" te kiezen voor "JA".

 

Meerprijs afmonteren en rijklaar maken € 30,00. (LET OP: afmonteerkosten van een bakfiets € 200,00 en tandems € 50,00)

 

Aangezien elektrische fietsen via een computersysteem geprogrammeerd en/of ingesteld dienen te worden voordat hier veilig meer gereden kan worden adviseren wij u elektrische fietsen door ons helemaal te laten afmonteren.

 

Alle artikelen worden standaard in de originele verpakking van de producent geleverd. Wanneer u aangeeft dat wij voor u de fiets af moeten monteren worden de fietsen aan de hand van een checklist gecontroleerd op fouten en op de werking van diverse onderdelen. De fiets wordt voordat hij verpakt wordt uitvoering getest door een vakkundige monteur en indien nodig worden de pedalen en het stuur voor verzending gedemonteerd.

 

Bij elke bestelde fiets kunt u in uw winkelmandje aangeven of u wilt dat deze afgemonteerd moet worden door onze monteur door bij "AFMONTAGE" de optie "Ja" kiezen.

 

Het is niet mogelijk fitness-apparaten te laten afmonteren.

AFMONTAGE FITNESS

Het is niet mogelijk fitness-apparaten te laten afmonteren.

BEDENKTERMIJN

Wij begrijpen heel goed dat onze klanten hun aankoop na ontvangst graag nauwkeurig willen inspecteren en in het geval van een mooie fiets ook even willen voelen hoe de fiets zit. Daarom hanteren wij een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst van uw aankoop.

Toch niet blij met uw aankoop? Blijkt de maat of kleur niet juist te zijn? Geen zorgen, u kunt uw artikel en zelfs uw fiets binnen 14 dagen na ontvangst van al uw producten nog retourneren. Na ontvangst heeft u 14 dagen de tijd om uw aankopen terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals u in de winkel zou doen. Voorbeeld: haal een fiets uit de doos en bekijk hem van alle kanten. Wij willen graag benadrukken dat de geldende zichttermijn van 14 dagen duidelijk geen gebruikstermijn is waarin u het product uitvoerig kunt gebruiken alvorens te herroepen.

BESCHERMING PERSOONSGEGEVENS

Giga-Bikes vraagt uw naam en adresgegevens voor het maken van een factuur/garantiebewijs. Wij garanderen u dat wij uw persoonlijke gegevens niet voor commerciële doeleinden aan derden doorgeven.

DEELVERGOEDING

U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en het werking van de goederen vast te stellen.

Indien u gebruikt maakt van uw herroepingsrecht worden de kosten voor het afmonteren van de fiets niet vergoed.

 

DUURZAAM VERPAKKEN

Verpakkingsdozen

Veel van de dozen die we gebruiken voor het verzenden van uw bestelling hebben al een heel leven achter de rug. Door deze dozen te hergebruiken verlengen we de levensduur van deze dozen en dragen we bij aan een duurzamer milieu.

Natuurlijk gebruiken we enkel dozen die geschikt zijn om uw bestelling veilig en betrouwbaar te verzenden.

Als u artikelen naar ons retour stuurt verzoeken wij u vriendelijk in het kader van het milieu onze dozen te hergebruiken. Probeer zo min mogelijk tape te gebruiken.

Zo werken we samen aan het milieu en verlengen we de levensduur van de materialen!

 

Plastic draagtassen

Tijdens het verzamelen van uw bestelling gebruiken wij plastic draagtassen om uw bestelling veilig en betrouwbaar aan u te verzenden. In onze verzendkosten zit de wettelijk bepaalde bijdrage van € 0,25 verdisconteerd voor deze plastic draagtassen.

Als u artikelen naar ons retour stuurt verzoeken wij u vriendelijk in het kader van het milieu deze plastic tassen te hergebruiken. Zo werken we samen aan het milieu en verlengen we de levensduur van de materialen!

GARANTIE

Giga-Bikes hanteert de volgende garantievoorwaarden:
Voor de fietsen:

  1. Tien jaar garantie op frame en voorvork.
  2. Vijf jaar garantie op het lakwerk op roesten van binnenuit
  3. Eén jaar garantie op alle onderdelen, behalve op de banden.

 

Voor de andere handelsartikelen dan de fietsen hanteert Giga-Bikes de garantievoorwaarden van de fabrikant.

Uw factuur is tevens uw garantiebewijs. U dient deze goed te bewaren.

Voor de overige garantievoorwaarden verwijzen wij naar onze algemene leveringsvoorwaarden.

GARANTIE AFWIKKELING

Indien u met bepaalde onderdelen denkt in aanmerking te komen voor garantie, dan geldt hiervoor de volgende procedure.

  1. Stuur op uw kosten het onderdeel op naar Giga-Bikes, afdeling garantie, Rootven 18-20, 5531 MB Bladel. Voeg hierbij een kopie van uw factuur/garantiebewijs vergezeld van een omschrijving van de klacht. U kunt artikelen voor garantie ook retourneren bij onze fysieke winkel Giga-Bikes, Piusstraat 64 A-B in Tilburg. Zorg ervoor dat u het artikel in de originele verpakking vergezeld met kopiefactuur en een omschrijving van de klacht bij ons afhaalpunt aflevert.
  2. U kunt uw artikel ook ter garantie afgeven op één van onze afhaalpunten:
  • Giga-Bikes Tilburg (Piusstraat 64 A-B, 5038WT Tilburg)
  • Jumbo Dick van Gerwen Hapert (Markt 26, 5527EN Hapert)
  • Jumbo Boschdijk Eindhoven (Boschdijk 289, 5612HB Eindhoven)

 

Let op: Zorg ervoor dat u het artikel in redelijkerwijs mogelijk onbeschadigde en originele verpakking vergezeld met kopiefactuur en omschrijving van de klacht bij één van onze afhaalpunten afgeeft. Indien u artikelen bij één onze afhaalpunten af geeft, verzoeken wij u een extra kopie van uw pakbon te maken en deze mee te nemen naar het afhaalpunt. Het servicepersoneel ondertekent deze kopie bij inname van uw retour en deze ondertekende kopie dient als afleverbewijs voor in uw administratie.

  1. Giga-Bikes beoordeelt de garantie en indien noodzakelijk stemt zij deze af met de leverancier.
  2. Indien de klacht voor garantie in aanmerking komt, dan stuurt Giga-Bikes op haar kosten een vervangend artikel naar u toe.
  3. Nadat u het artikel, waarvoor u gebruik wilt maken van uw garantierecht, heeft opgestuurd naar Giga-Bikes, dan wordt uw garantieverzoek beoordeeld door de klantenservice van Giga-Bikes. Indien blijkt dat uw garantieverzoek gegrond is, dan stuurt Giga-Bikes u kosteloos een vervangend artikel op. Tevens worden dan de verzendkosten die u heeft gemaakt om het artikel retour te sturen, met een maximum van de originele verzendkosten, door Giga-Bikes aan u vergoed en aan u via de bank terug betaald. Om de terugbetaling te kunnen verwerken dient u uw IBAN-nummer te vermelden bij uw retourzending.

INRUIL

U kunt bij Giga-Bikes geen fietsen inruilen.

KLACHTEN AFWIKKELING

Als u een klacht heeft over uw bestelling kunt u de volgende stappen doorlopen:

 

  1. Stuur een email naar de klantenservice van Giga-Bikes: klantenservice@giga-bikes.nl En voeg hierbij een kopie van uw factuur/garantiebewijs met een duidelijke omschrijving van de klacht.
  2. Onze klantenservice neemt zo snel mogelijk uw klacht in behandeling en zal hierover met u contact opnemen. Wij streven ernaar om binnen 24 uur onze klanten te beantwoorden.
  3. Indien uw klacht in aanmerking komt voor garantie zal onze klantenservice u een passende oplossing aanbieden.
  4. Onze klantenservice is van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 17.00 per e-mail bereikbaar.

LAAGSTE PRIJSGARANTIE OP FIETSEN

Omdat we jou als klant 100% tevreden willen houden, bieden we op al onze fietsen de laagste prijsgarantie. Vind je dezelfde fiets voor een lagere prijs bij een andere online aanbieder? Dan passen wij onze prijs aan. Lees hier de voorwaarden die van toepassing zijn op de laagste prijsgarantie:

 

  1. De laagste prijsgarantie geldt op alle fietsen met het laagste prijsgarantie logo.
  2. De concurrerende aanbieder moet de fiets in een webshop verkopen en het moet een door de leverancier erkende dealer zijn.
  3. De concurrerende aanbieder moet de fiets daadwerkelijk op voorraad hebben.
  4. De prijs is openbaar geadverteerd en moet voor ons controleerbaar zijn.
  5. De concurrerende prijs moet de vaste prijs van de fiets zijn. Het mag geen actieprijs of onderdeel van een aanbieding zijn.
  6. De laagste prijsgarantie geldt op het moment van aankoop.
  7. De laagste prijsgarantie geldt op de basisprijs van de fiets exclusief verzendkosten en/of afmonteerkosten.

 

Zie je de fiets voor de aankoop voor een lagere prijs bij een andere webshop? Neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@tom-bv.com of via de chatfunctie op de website. Zij zorgen dat je de fiets voor de laagste prijs koopt bij Giga-Bikes.

LEVERINGSTERMIJN

Giga-Bikes heeft altijd minimaal 10.000 fietsen op voorraad en levert in 99% van de bestellingen direct uit voorraad. Wanneer er een product toch niet op voorraad is dan wordt eventueel de rest van uw bestelling zonder het product dat niet op voorraad is opgestuurd. Nadat u uw bestelling heeft ontvangen en gecontroleerd kunt u het artikel dat u niet heeft ontvangen melden bij Giga-Bikes. U ontvangt het bedrag van het betreffende mancoartikel terug via de wijze waarop u deze aan ons betaald heeft. De ontbrekende producten worden niet na geleverd.

NIEUWSBRIEF

U kunt zich te allen tijde afmelden van onze nieuwsbrieven. In iedere nieuwsbrief staat onderin een duidelijke afmeldlink vermeld die u hiervoor kunt gebruiken.

PRIJZEN

Alle prijzen van onze artikelen zijn inclusief BTW. De prijzen van de dienstverlening arbeid zijn inclusief 6% BTW (het lage BTW-tarief)

RETOURNEREN

In de periode van 14 dagen na ontvangst van uw totale bestelling heeft u de mogelijkheid te herroepen. U bent op tijd met herroepen als u de herroeping verzendt voordat deze termijn is verstreken. Tijdens deze bedenktijd van 14 dagen dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. U dient het product slechts in die mate uit te pakken zodat u kunt beoordelen of u het product wenst te behouden.


Let bij het retourneren op het volgende:

  • De 14 dagen bedenktijd geldt alleen voor die producten die bij de webwinkels van T.O.M. bv gekocht zijn.
  • U kunt binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van uw totale bestelling en zonder opgave van reden de koopovereenkomst herroepen, u bent op tijd met herroepen als u de herroeping verzendt voordat deze termijn is verstreken.
  • Wij adviseren u, om het verwerken van uw retourzending te optimaliseren, gebruik te maken van het modelformulier voor herroeping en een kopie van uw factuur toe te voegen aan de retourzending.

 

Terugbetaling

  • Indien u een bedrag betaald heeft, zal dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terug betaald worden met hetzelfde betaalmiddel waarmee u betaald heeft. T.O.M. bv mag wachten met terugbetalen tot zij de goederen retour heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat de goederen zijn afgeleverd bij T.O.M. bv, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Aan de terugbetaling zijn voor u geen administratiekosten verbonden.
  • De verzendkosten en het risico van verzending van uw adres naar onze vestiging zijn voor uw rekening.
  • Wanneer u een bestelling in zijn geheel retourneert ontvangt u het totale factuurbedrag inclusief de verzendkosten terug. Indien u een bestelling gedeeltelijk retourneert ontvangt u enkel de artikelwaarde terug.

 

Mag u uw artikel retourneren na gebruik?
U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

 

Retourprocedure

U kunt op deze wijze producten aan ons retourneren:
Wij adviseren u, om het verwerken van uw retourzending te optimaliseren, gebruik te maken van het
retourformulier en deze samen met een kopie van uw factuur toe te voegen aan de retourzending.



Retouradres T.O.M. bv:


T.O.M. bv
T.a.v. retourafdeling
Rootven 18
5531 MB Bladel

 

 

Gratis retourneren via onze afhaalpunten

U kunt de artikelen gratis retourneren bij één van onze afhaalpunten:

 

  • Giga-Bikes Tilburg (Piusstraat 64 A/B, 5038WT Tilburg)
  • Jumbo Boschdijk Eindhoven (Boschdijk 289, 5612HB Eindhoven)
  • Jumbo Dick van Gerwen Hapert (Markt 26, 5572EN Hapert)

 

 

Retouren dienen in een gesloten doos te worden aangeleverd. Stop het volledig ingevulde retourformulier en een kopie van de factuur in de doos. Houd uw factuurnummer of postcode bij hand als u de retourzending afgeeft bij één van de bovenstaande afhaalpunten.

 

Retourlabel aanschaffen

In uw account kunt u de retourzending online aanmelden. Hier heeft u de mogelijkheid om een retourlabel aan te schaffen. Hiermee verzend je de retourzending voor een lager tarief met DHL naar T.O.M. bv. Indien u geen account heeft kunt u deze eenvoudig aanmaken onder het kopje ‘mijn account’. Wanneer u zich aanmeldt met hetzelfde e-mailadres dat u bij de bestelling heeft opgegeven, verschijnt de bestellingen automatisch in de bestelhistorie. Let op: deze retouroptie is momenteel alleen beschikbaar voor klanten met een Nederlands adres.

Bekijk de pagina over de bedenktijd voor nadere informatie over het herroepingsrecht.

SERVICE & ONDERHOUD

Voor vriendelijk en professioneel advies over onderhoud kunt u bij het servicepunt van Giga-Bikes in Tilburg terecht. Onze servicemedewerkers adviseren u graag en voeren onderhoud en reparaties aan uw fiets met de grootst mogelijke zorg voor u uit. Onze servicemedewerkers voeren bij iedere onderhoudsbeurt de volledige Giga-Bikes Quality Check uit. Met deze check bent u zeker van een goed onderhouden fiets waarmee u optimaal van uw fiets kunt genieten.

 

De Giga-Bikes Quality check bestaat uit:

 

 

  • Een check of de draaiende en glijdende onderdelen zijn voorzien van het juiste smeermiddel
  • Een check van de spaakspanning en controle op zij- en/of hoogte slagen in de velgen.
  • Een check op de afstelling en juiste werking van de remmen.
  • Een check op de afstelling en van de versnellingen.
  • Een check op alle schroefdraad verbindingen.
  • Een check of de ketting op juiste spanning is en is voorzien van smering.
  • Een check op speling op de naven, balhoofdstel en trapas.
  • Een check op de werking van de verlichting.
  • Een check op de werking van het slot en sleutel.
  • Een check op de afstelling van het zadel en het stuur.
  • Een proefrit van de monteur, inclusief check op stuurgedrag, remwerking en schakelmechanisme.
  • Daarnaast wordt uw fiets volledig gepoetst.

 

 

De servicemedewerkers van Giga-Bikes Tilburg staan vijf dagen per week voor u klaar. U kunt gratis parkeren achter de winkel!

 

 

Openingstijden:

 

Maandag

gesloten

Dinsdag

09:00-18:00

Woensdag

09:00-18:00

Donderdag

09:00-20:00

Vrijdag

09:00-18:00

Zaterdag

09:00-17:00

Zondag

gesloten

 

 

Adres:
Piusstraat 64 A-B
5038WT Tilburg

 

SHOWROOM

Naast onze webwinkel beschikt Giga-Bikes ook over een fysieke winkel in Tilburg.

 

In onze showroom in Tilburg vindt u 1000m2 aan fietsen en dit biedt een totaalbeleving op fietsgebied. U kunt hier allerlei producten en fietsen zien en vasthouden. Achter de winkel bevindt zicht een afgesloten testparcours waar u de fiets veilig kunt testen. Verder beschikt de winkel in Tilburg ook over een werkplaats waar u terecht kunt voor reparaties en onderhoud, die onze vakkundige medewerkers ter plaatse voor u kunnen uitvoeren.

 

 

U vindt Giga-Bikes Tilburg op het volgende adres:

 

 

Piusstraat 64 a-b, 5308WT Tilburg
Tel. 013-5821929

 

 

Maandag:

Gesloten

Dinsdag:

9.00 - 18.00 uur

Woensdag:

9.00 - 18.00 uur

Donderdag:

9.00 - 20.00 uur

Vrijdag:

9.00 - 18.00 uur

Zaterdag:

9.00 - 17.00 uur

Zondag:

Gesloten

 

 

Adres:
Piusstraat 64 A-B
5038WT Tilburg

 

 

U kunt gratis parkeren achter de winkel!

 

 

Wij raden u aan van te voren even te bellen of het door u gewenste model in onze winkel op voorraad is. Tevens kunt u op de website zien of een product op voorraad is in onze fysieke winkel.

 

TRANSPORT

Wanneer u er voor kiest om uw bestelling thuis te laten bezorgen versturen wij uw bestelling met onze partner DHL.

Sluiten giga-bikes.nl maakt gebruik van cookies. Dit doen we om onze site persoonlijk en gebruiksvriendelijker te maken. Als je verder gaat accepteer je onze cookies.
Inloggen

Log hier in met jouw e-mailadres en wachtwoord.
Heb je nog geen account? Maak eenvoudig een account aan.


E-mail
Wachtwoord
Wachtwoord vergeten?
Wachtwoord vergeten?

Ben je jouw wachtwoord vergeten? Vul hieronder jouw e-mailadres in en wij sturen je direct een mail waarmee je het wachtwoord opnieuw instelt.


E-mail
Terug naar inlogscherm